MIR-methode: jezelf genezen in een handomdraai

Mir-methode

Heb je emotionele of lichamelijk klachten die je dwars zitten, maar waar je niet meteen een oplossing voor vindt? Wil je liever niet naar medicatie grijpen of dure behandelingen ondergaan? Dan is de MIR-methode misschien wel iets voor jou.

MIR staat voor Mentale Intuïtieve Reset. Het is een zelf-helende techniek die ontwikkeld werd door Mireille Mettes in 2009. Zij gelooft dat je lichaam slimmer is dan je denkt en dat je perfect jezelf kan helen.

De MIR-methode kan je helemaal op je eentje uitvoeren waar je ook bent. Nog een voordeel is dat het slechts 2 keer per dag 2 minuten van je tijd in beslag neemt. Het enige wat je nodig hebt om de techniek toe te passen zijn je 2 handen en een beetje doorzettingsvermogen omdat je het minimaal 4 weken vol moet houden.

In haar praktijk merkte Mireille dat deze techniek bijzonder goed werkte bij haar cliënten. Daarom maakte ze een video zodat iedereen de methode zelf kan toepassen.

Hoe werkt de MIR-methode?

Het is de bedoeling dat je 9 stappen volgt of eigenlijk 9 korte zinnen uitspreekt terwijl je rondjes draait over je handen. Door je huid aan te raken, kom je in een staat van ontspanning en vanuit die ontspannen toestand kun je gemakkelijk commando’s geven aan je lichaam. Het is niet nodig dat je die commando’s ook echt gelooft. De MIR-methode werkt bij iedereen.

Dit zijn de negen stappen:

  1. Zuurgraad optimaliseren
  2. Detox alle toxische belasting
  3. Vader loskoppelen. Moeder loskoppelen
  4. Meridianen zuiveren
  5. Alle tekorten aanvullen
  6. Hormoonstelsel in evenwicht brengen
  7. Basisbehoeften aanvullen
  8. Chakra’s en aura optimaliseren
  9. Missie verduidelijken

Je gaat elke stap drie keer uitspreken. Dit hoef je niet per sé luidop te doen, al geeft dit wel het beste effect. Terwijl je de zinnen uitspreekt, aai je rondjes over je hand en zo ga je elke stap af. Het zou kunnen dat je lichaam gaat reageren door te geeuwen of te boeren. Dit is normaal. Het duurt ongeveer 2 minuten om de 9 stappen één keer te doorlopen. Het is aan te raden om dit 2 keer per dag te doen. Bijvoorbeeld 1 keer ’s morgens en nog een keer voor je gaat slapen.

De resultaten

De resultaten verschillen van persoon tot persoon. Soms kunnen je klachten in het begin even verergeren. Het kan zijn dat je je moe of grieperig gaat voelen of dat je huiduitslag krijgt. Dit is echter positief, want dit betekent dat je lichaam aan het werk is. Geef je lichaam dus wat tijd en ruimte in het begin zodat het zijn werk kan doen.

Afhankelijk van je behoeften kun je de MIR-methode na 4 weken doorzetten of lichtjes afbouwen tot je het bijvoorbeeld nog 1 à 2 keer per week doet.

Meer weten?

MIR-Methode: Zelfheling in een handomdraai

Andere kijk op overgewicht met de MIR-methode

Maagproblemen oplossen met de MIR-methode

Click here to add a comment

Leave a comment: